ایجاد ۳ هیات اندیشه‌ورز نخبگانی در خراسان جنوبی



سه هیات اندیشه‌ورز نخبگانی «توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان»، «تحول در حکمرانی آب، اقلیم و محیط زیست» و «توسعه زنجیره‌های راهبردی ارزش استان» در خراسان جنوبی تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی ایزدخواه، رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی در خصوص تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز، گفت: یکی از اقدمات ملی در سند راهبردی کشور در امور نخبگان «گسترش تعامل سطوح مختلف حاکمیتی برای مشارکت اجتماعات نخبگانی در امور مساله‌شناسی، آینده‌نگاری، تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی در  دستگاه‌های اجرایی» بیان شده است. بنیاد ملی نخبگان در جهت تحقق این اهداف و همچنین «حمایت از نظرات نهادها و اجتماعات نخبگانی به منظور ایجاد حس تعهد، دلبستگی و مسئولیت‌‎پذیری نسبت به رفع چالش‌ها»، زمینه تشکیل و توسعه هیات‌های اندیشه‌ورزی نخبگانی را با عنوان «طرح ملی گفت‌وگوی نخبگان» فراهم کرده و طی انعقاد یک تفاهم‌نامه با وزارت کشور موضوع را دنبال کرده است.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی سه هیات اندیشه‌ورزی نخبگانی «توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان»، «تحول در حکمرانی آب، اقلیم و محیط زیست» و «توسعه زنجیره‌های راهبردی ارزش استان» تشکیل شده است و احکام اعضای این هیات‌ها توسط استاندار خراسان جنوبی صادر شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی با اشاره به لزوم همراهی دستگاه‌های اجرایی استان با این هیات‌های اندیشه‌ورزی، گفت: با توجه به اهمیت تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورزی نخبگانی در سطوح عالی استان، جلسات متعددی با حضور معاونین استانداری خراسان جنوبی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان که با مسائل کلان مرتبط با این هیات‌ها هستند، برگزار شده است.

ایزدخواه ادامه داد: در هیات‌های اندیشه‌ورزی نخبگانی در جهت مساله‌شناسی چالش‌های پیش روی استان و کشور با توجه به آمایش سرزمین و رفع آنها تلاش می‌شود و از دانش و تفکر نخبگان در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف استان و کشور به خصوص حضور مؤثر بنیاد نخبگان استان در شوراهای استانی، ملی و بین‌المللی بهره‌برداری می‌شود که به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نهادها در حوزه‌های تخصصی کمک خواهد کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که شبکه‌سازی گروه‌های نخبگانی ایرانی و غیرایرانی به منظور هم‌افزایی و تشریک مساعی برای حل مسائل استانی و سرزمینی در هیات‌های اندیشه‌ورزی نخبگانی دنبال می‌شود، افزود: در صدد هستیم مستعدان و نخبگان استانی را برای همکاری و به‌کارگیری به عنوان دستیاران حکمرانی معرفی کنیم که خود در تربیت حکمرانان آتی کشور مؤثر واقع خواهد شد.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان، وی تصریح کرد: در هیات‌های اندیشه‌ورزی نخبگانی استان دانشجویان مستعد، اساتید دانشگاه، نخبگان صنعت و جامعه حضور دارند و راهبری این هیات‌ها با اساتید دانشگاه که سابقه فعالیت‌های نخبگانی داشته‌اند، به عنوان دبیر هیات اندیشه‌ورزی است.

انتهای پیام
 

دیدگاهتان را بنویسید