تنها 17 درصد از اپ‌های فروشنده اشتراک، درآمد ماهانه 1000 دلاری دارند


سرمایه‌گذاران می‌دانند بسیاری از استارتاپ‌ها شکست می‌خورند، اما چیزی که کمتر به آن توجه شده این است که تعداد کمی از اپلیکیشن‌های فروشنده اشتراک واقعاً به درآمد و سوددهی می‌رسند.

به گزارش TechCrunch، براساس یک تحلیل جدید از شرکت RevenueCat، حدود 83 درصد از اپلیکیشن‌هایی که اشتراک می‌فروشند، زیر 1000 دلار درآمد ماهانه دارند.

این گزارش به بررسی داده‌های بیش از 29000 نمونه از این برنامه‌ها و بیش از 18000 توسعه‌دهنده می‌پردازد. این برنامه‌ها، مجموعاً بیش از 6.7 میلیارد دلار درآمد ثبت کرده‌اند و بیش از 290 میلیون مشترک دارند.

اپلیکیشن‌های موبایل

پس از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها مشخص شد که تنها 17.2 درصد از برنامه‌های فروشنده اشتراک به 1000 دلار درآمد ماهانه می‌رسند، اما پس از رسیدن به آن نقطه، احتمال افزایش درآمد وجود دارد. به‌عنوان مثال، 59 درصد از برنامه‌هایی که به 1000 دلار می‌رسند، در آینده به درآمد 2500 دلار خواهند رسید. همچنین 60 درصد از برنامه‌هایی که به درآمد 2500 دلاری دست پیدا می‌کنند، در آینده حتی ماهانه 5000 دلار هم کسب می‌کنند. اما آنچه ممکن است شگفت‌انگیزتر باشد این است که تنها 3.5 درصد از این برنامه‌ها به درآمد 10000 دلاری می‌رسند.

با‌این‌حال، هنگامی که این اپلیکیشن‌ها را به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم کنیم، در موفقیت آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد.

درآمد کدام دسته از اپلیکیشن‌های اشتراکی موبایل بیشتر است؟

اپلیکیشن‌های سلامت و تناسب اندام پس از گذشت یک سال درآمد بیشتری تولید می‌کنند و حداقل دوبرابر از مجموع همه دسته‌های دیگر، هم در رتبه‌های پایین و هم رتبه‌های بالا، عملکرد بهتری نسبت به دسته‌های دیگر دارند.

برنامه‌های سفر و بهره‌وری بیشترین مشکل را در درآمدزایی دارند، حتی رتبه‌های برتر درآمدی در این دسته، پس از یک سال حضور در فروشگاه‌های اپلیکیشن، کمتر از 1000 دلار در ماه درآمد دارند.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها به عنوان پروژه‌های جانبی راه‌اندازی شده‌اند، بنابراین شاید تعجب‌آور نباشد که بسیاری از آن‌ها درآمدزایی ندارند. دیدن این ارقام می‌تواند برای کسانی که فکر می‌کنند تولید و عرضه یک اپلیکیشن اشتراکی سودآور است، موضوعی شوکه‌کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید