ثبت رکورد در اقتصاد چین



رشد صادرات چین به نشانه مثبتی برای تقاضا جهش کرد.

به گزارش ایسنا، صادرات چین در دو ماه اول سال ۲۰۲۴ بسیار سریعتر از آنچه انتظار می‌رفت رشد کرد، در حالی که دومین اقتصاد بزرگ جهان تلاش می‌کند جای خود را پیدا کند.

داده‌های رسمی نشان داد که محموله‌های خارج از کشور بر حسب دلار آمریکا در دوره ژانویه تا فوریه ۷.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است که بسیار بالاتر از ۱.۹ درصد پیش بینی شده توسط اقتصاددانان در نظرسنجی بلومبرگ است. این افزایش نیز بسیار بهتر از رشد ۲.۳ درصدی دسامبر بود. واردات ۳.۵ درصد رشد کرد. مازاد تجاری ۱۲۵ میلیارد دلار بود که یک رکورد است.

تجارت چین در سال گذشته تحت فشار قرار گرفته است زیرا تقاضای ضعیف بسیاری از شرکای تجاری اصلی آن و تنش‌های ژئوپلیتیکی بر توانایی این کشور برای ایجاد یک چرخش پایدار تأثیر گذاشته است.

طبق گزارش رویترز، صادرات در دو ماه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد جهش کرد.  پکن رشد اقتصادی حدود ۵ درصد را در سال جاری هدف قرار داده است که این هدف بلندپروازانه تاکنون با شک و تردید مواجه شده است زیرا اقتصاددانان پیشنهاد می‌کنند با توجه به بحران املاک و کاهش تورم، حمایت بیشتر سیاستی برای رسیدن به این هدف مورد نیاز است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید